torsdag 18 december 2008

Ser framemot jullov

Jag har inte haft ledigt på julen på hur många år som helst. När man studerar har man alltid tenta eller hemtenta eller grupparbete över julen. Detta innebär att julafton, juldagen och annandagen är lediga, resten av dagarna är det till att plugga. Har t o m klasskompisar som tittat på kalle anka och sen satt sig några timmar och pluggat innan kvällens middag och julklappar. *panik*. Utöver plugget lovar man ju alltid att arbeta också. Alla som jobbar ska ju ha semester och då är det klart att jag som vikarie ställer upp. Så mina jular har varit minst sagt fullbokade och stressiga MEN inte i år. Som 28 åring kan jag njuta av julen precis som alla andra arbetare. Ta var dag som den kommer och bara njuta. Sen ska vi ju till Trysil över nyår och det ska ju bli så himla skoj!!!!

Så dessa 4 sista jobbdagar blir det att köra stenhårt för att kunna supernjuta av mina välfärtjänta ledighet!!

KRAM

Inga kommentarer: