torsdag 14 juni 2007

Jag älskar trevliga människor!

Ärligt talat, trevliga människor... är de inte underbara!?!?

Jag har ett ganska otacksamt extrajobb. Jag ringer runt och gör enkäter med folk, jag ringer inte vem som helst utan det kan vara ett uppdrag från företag gällande köp av ny bil eller hur ett elbolag sköter sitt jobb. Så med andra ord är människor engagerade i det jag ringer om. Dock är jag nervös inför varje samtal. Jag är så rädd att folk ska bli arga på mig. Själv är jag en sån där übertrevlig människa som aldrig skäller på t.ex. säljare hur trött jag än är på dem, för jag vet att de gör bara sitt jobb... De ringer inte för skoj skull för att irritera mig.

Hur som helst, min rädsla inför varje samtal är helt OBEFOGAD... Människan är så jäkla trevlig.. Jag möter på, ja kanske, en på tjugo som är lite kort i tonen, inte sur eller arg, utan lite kort i tonen men that's it. Alla andra är lika übertrevliga som jag. Så enligt min statistik är typ 95% av svenska befolkningen trevlig.

Det var väl kul att höra!!! Keep on beeing nice!!!!!!

Inga kommentarer: