tisdag 5 januari 2010

Mitt år 2009

Årskrönika 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag besökte Miami
- Blev gravid
- Gjorde Borås klassikern, en typ av halvklassiker

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Kommer inte ihåg om jag hade några så troligen inte.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, min svägerska..=)

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja min mormor...=(

5. Vilka länder besökte du?
Norge och USA

6. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
4,5,6,7 oktober...

7. Vad var din största framgång 2009?
Att ha avklarat mitt första år på jobbet..=)
Överlevt första tiden under graviditeten - mådde fruktansvärt dåligt!

8. Största misstaget?
Har nog inte begått nåt direkt misstag. Om nån kommer på nåt, säg till..;-)

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja 8 veckor av magsjuka och spyor, inget kul!

10. Bästa köpet?
Resan till USA och vår bil.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till USA, helt klart!

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massa saker har gjort mig glad, resan till Trysil, resan till USA, graviditeten, mina vänner och deras goa bebisar, min man som alltid ställer upp.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Flera av Lady Gagas låtar

14. Vad önskar du att du gjort mer?
Mer ledigt, åkt på fler weekends.

15. Vad önskar du att du gjort mindre?
Spytt

16. Var tillbringade du julen?
Hos min faster och hos Joakims faster och hemma.

17. Favoritprogram på TV?
Big bang theory och How I met your mother

18. Bästa boken du läste i år?
Jag har nog läst rätt dåligt för jag kan inte komma på nån..=(

19. Största musikaliska upptäckten?
Ingen direkt musikalisk upptäckt i en bemärkelsen men Spotify är det bästa just nu!

20. Något du önskade dig och fick?
Resan till USA..=)

21. Något du önskade dig men inte fick?
1 miljon kronor

22. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Tog det lugnt hemma, 29 år kändes inte som nåt jag ville fira på nåt speciellt sätt.

23. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre magsjuka och bättre sommarväder.

24. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Stil, som i klädstil? Oj, "bekvämt" beskriver det nog bra.

25. Vad fick dig att må bra?
Min man, familj och mina vänner med familjer.

26. De bästa nya människorna du träffade?
Nu låter jag väl jättetråkig men jag träffade inga nya människor som gjorde nåt bestående intryck. Försöker prioritera mina nuvarande vänner istället.

27. Planer inför 2010?
- Föda barn och få en familj och få det att fungera
- Få till mina planer på jobbet innan föräldraledigheten
- Må bra!!!
- Fylla tjugotio och vara nöjd med det..;-)

Inga kommentarer: