onsdag 26 september 2007

Begravning, föreläsning och match

Igår var en blandad dag.

Dagen började med farmors begravning. Det var det värsta jag varit med om. Jag grät i 1.5 timme nästan konstant. Min faster var helt förstörd, hon hyperventilerade större delen av begravningen. Dock var det vackert, många fina blommor och en del fina ord från prästen. Träffade släktingar och vänner till släkten för första gången på 7-15 år.. Helt sick och totalt fel tillfälle. Nu är det avklarat iaf, bara de fina minnena kvar MEN usch vad jobbigt det var.

Sen åkte vi och åt thaimat ihop den närmaste familjen. Det var ett bra avbrott. Sen hem och på föreläsning. Bra föreläsning som tur var annars hade jag nog inte fixat det. Föreläsningen slutade 21:00. Cyklade snabbt till Heden för att spela match 21:15. Sämsta matchen jag gjort någonsin men också en viktig match. Lika eller vinst så skulle vi vinna serien. Efter 10 min låg vi under med 1-0... Damn! Vi kämpade så gott det gick men vi fick ej in något mål. När det var 3 min kvar trissade vi upp tempot och missade några chanser men när det var 2 min kvar lyckades jag på något konstigt sätt få in bollen i mål och vi låg lika vilket innebar en vinst i serien.. YEAH!! Vi höll ställningarna och när domaren blåste av var det ett faktum. Vi hade vunnit serien!!! Underbart!

Så igår var en knasig dag! Det började med något av det jobbigaste jag någonsin gått igenom och slutade med något roligt, en serie i korpen. Vad ska man säga liksom!

Farmor, älskar dig mest av allt! Du är bäst! Ha det underbart där du är nu!

PUSS

Inga kommentarer: