fredag 6 juli 2007

Ahh, handduken luktar kiss idag..

*Gambiahistoria*

Måste få berätta om våra handduksupplevelser. Vi bodde inte på det finaste hotellet för de pengarna hade vi inte men hotellet var mer än okej för oss ändå. Dock får vi ifrågasätta handdukshanteringen.

K klarade sig nog bäst. Hennes luktade mestadels matolja, inte för att man vill torka sig med matlja efter man duschat men ändå..=)

Vi lyckades båda 2 få handdukar som stank bensin.

Jag gick steget längre. Det började med att jag typ 5:e dagen står och torkar mig och känner att det någonstans stinker gubbsvett. ( I ett fattigt land som Gambia kan man inte duscha så ofta så folk luktade väldigt illa, oftast var det typ 3-dagars-svettlukt med en touch av gubbe.) Jag insåg rätt snart att det var min handduk som luktade. Vi kom fram till att städaren nog burit den under armen. Bläää...

Några dagar senare tycker jag att det luktar kiss när jag torkar mig och märker ännu en gång att det är handduken. Den nya "fräscha" handduken, vet inte vad jag föredrar, svett eller kiss...

En annan dag fann jag till min fasa att handduken var full med bruna, oförklariga fläckar... ( Bajsgrejen är en historia i sig, förstår inte varför bajs dras till mig? =) ) Försökte undvika dem i största mån när jag torkade mig.

Men roligast var tog nog dagen då jag finner att jag fått en handduk med en delfin på. Med andra ord, en badhandduk som någon gäst glömt. Den luktar mest matolja så det var lugnt men det är intressant med recyclingtänkandet.

2 kommentarer:

ck sa...

Kisshandduk! Som att torka sig efter duschen med använt toalettpapper :)

Hälsovetaren - gooooo healthy sa...

GROSS! Men ja.. du har rätt...