lördag 21 juli 2007

"Hårt men rättvist!"

*Gambiahistoria*

Jag måste få berätta min och K:s historia runt detta uttryck.

Vi tror att vid den tid då vi besökte Gambia var det parningstid för duvorna. Vi ligger vid poolen och har det gott då Kicki gör mig uppmärksam på allt flaxande några meter bort. Vi ser då 4 duvor som flyger runt varandra och flaxar en massa med vingarna. Vi ser snart att en är nog hona och de andra 3 är hanar då honan blir "påhoppad" av de andra 3.

De flaxar runt varandra en ganska lång stund innan honan lyckas undkomma och gömmer sig i ett utrymme under taket. Där sitter hon, bajsar ( så klart, jag tittade ju på), och väntar på att de andra ska försvinna.

De andra sitter på taket och är helt förvirrade.. De kollar åt alla håll, springer runt på taket, letar som galningar... Man riktigt ser hur de tänker: "Öhhhh! Var fan tog hon vägen???? "

När honan tillslut röjer sitt gömställe för de hormonstinna handuvorna flyget de alla iväg och showen för oss var slut.

Kicki vänder sig då till mig och säger: - Ja livet är hårt men rättvis!

Jennie: - Va? Sen när är 3 killar mot en tjej rättvist...?

Det blev lite fel, för hon menade ju verkligen inte så..=)

Inga kommentarer: