onsdag 11 juli 2007

Bajs i stora lass

*Gambiahistoria*

Jag måste väl berätta min bajshistoria nu när jag antytt lite om den i tidigare inlägg.

Tydligen blir djur väääldigt nödiga när jag är i närheten.

Det räcker att jag sitter på bussen och tittar ut genom fönstret så ser jag en ko göra number two. Eller så sitter jag i taxin och så klart, där har vi en nödig get, eller häst, eller fågel, eller hyena, eller apa, eller..... on and on.. ( och jag skojar inte. K är mitt vittne. )

När vi en dag tog oss ner till fiskmarknaden så lyckades jag få måsskit på mig.. eller ja, lyckades.. Kicki lyckades undvika det då luften var full med måsar.

Min nästa bedrift var när vi tittade på hyenor. Äckliga djur. Hyenor och gamar brukar hänga då båda gillar as. Vi hade "turen" att medverka vid matning av djuren ( Det var det vidrigaste jag sett) och jag ville ha lite bättre bilder, så jag går närmare stängslet. Det skulle jag inte gjort för det tog 2 sek sen hade jag en massa brun sörja på linnet och på handen. Gamen hade bajsat på mig. YUAAACK!

När vi var på monkeyparken lyckades jag trappa i ap-bajs. Hur lyckas man?

* Jag skryter inte*

1 kommentar:

Anonym sa...

Spare me the details!
Kram på dig / E